Bestariet

goblin-redigeret
Bestiariet er en oversigt over de mytiske væsner som findes i warhammerverdenen. De nævnte væsner er de mest almindelige, der findes mange andre væsner udover disse.

Halvlange
Halvlange kaldes også i undertiden for haflings. De er små og de fleste vil sige, at de har et barnagtigt udseende. De er utroligt gode kokke og indbrudstyve. De fleste elsker god mad og fred og fordragelighed, men enkelte drager ud i verdenen for at opleve noget mere. De fleste bor i Lunden som er beliggende i Kejserriget med grænse til Stirland. Deres øverste har endda en stemme i Kejservalget, og således står de ikke helt uden indflydelse.
Halvlange udøver ikke magi, da de har en naturlig modstandskraft overfor den slags. De tilbeder de samme guder som menneskene, selvom de ikke har særlig meget til overs for Ulric og Sigmar, de to store guder i Kejserriget.
Halvlange kan kendes på deres lave højde, ingen skægvækst og rødlige kinder.

Orker
Orker lever i skovene over næsten hele verden. Orker er som regel rimeligt store og kan kendes på, at de har grøn hud. Menneskerne og orkerne har aldrig været bedste venner, der har været megen ufred mellem de to racer og generelt ender de fleste møder i kamp. Orkerne har dog flere gange bevist at de er til at forhandle med hvis prisen er god nok. Orkerne lever i store klaner ledet af en høvding. De er primitive i menneskernes øjne, men bestemt ikke dumme. De er selvtænkende væsener, ikke bare krigsmaskiner.

Gobliner
Gobliner finder man i skoven sammen med orker. De er mindre end orker og ikke nær så stærke. De er noget mere snu, men decideret kloge er de bestemte ikke. De kan være utroligt snedige og ondskabsfulde.
De er, ligesom orkerne, grønne i huden, men de er markant mindre.

Elvere
Der findes tre slags elvere; skovelvere, højelvere og mørkelvere.
Fælles for alle elvere er, at de betragter sig selv som de klogeste og mest vise af alle racer. De tager sig heller ikke af hverdagens problemer, og betragter generelt arbejde som kedeligt. De bryder sig heller ikke om andre racer, og er ofte arrogante og flygtige.
Elvere ligner mennesker, men er som regel højere, de er spinkle af bygning og deres hårfarve varierer fra rent hvid over sølv, til brunt og sort. Elvere kan også finde på at farve deres hår, og brugen af make-up er udbredt iblandt både mænd og kvinder.

Højelver
Betegner sig som de fineste iblandt elver, de lever for sig selv i deres by på Ulthuan. De ser det som en personlig fiasko, hvis man arbejder for at leve, og de ses sjældent udenfor deres ø. Højelvere er godhjertede, men meget arrogante og nedladende overfor andre racer.

Skovelver
Skovelverne lever i skove i Den Gamle Verden. De kommer sjældent ud og beskytter deres skove fanatisk. De få elvere der kommer ud minder på mange måder om Højelvere, men tager lidt mindre afstand fra menneskene, da de bor tæt på dem.

Mørkelver
Mørkelver stammer oprindeligt fra højelverne, men efter en stor krig blev de forvist fra Ulthuan. De har et stort had overfor samtlige racer, specielt andre elvere. De bor i den Nye verden, og ses yderst sjældent i nærheden af den gamle verden. De tilbeder De Unævnelige, dog under andre navne. Af udseende er de nøjagtigt identiske med de andre elvere, og således er det umuligt at kende en mørkelver fra en skovelver eller højelver.

Dværge
Dværge er relativt lave, men kraftigt byggede. De har en stolt kultur omkring håndværk, og er fantastisk dygtige håndværkere. De har strikse æresbegreber, og tager fornærmelser meget nært. De kan blive meget gamle. Dværge udøver ikke magi som mennesker, og kan således aldrig blive troldmænd. De tilbeder også andre guder end menneskene, og de ærer deres forfædre meget højt. Dværgene har deres egne riger i bjergene der omgiver Kejserriget, men der lever også dværge blandt menneskene.
Dværge kan kendes på at de ikke er særlig høje, og at de har et kraftigt skæg. – Ønsker du at spille denne race, kontakt først GM’erne og få en
tilladelse.

Mutanter 
Mutanter kommer fra alle racer, men er oftest mennesker. Mutationer kan både være store og små, det kan være alt fra et mystisk mærke på maven, til tentakler eller gennemsigtig hud. Præcis hvordan folk bliver mutanter vides ikke, men man frygter det er smitsomt. En ting er i al fald helt sikkert, i det øjeblik at en person er mutant så vil han gradvist bevæge sig mod at tjene De Unævnelige, og skal slås ned med det samme.
Det er desværre umuligt helt sikkert at genkende mutanter – din bedste ven kan være mutant uden du ved det. Som enhver god borger i Kejserriget er det din pligt at holde øje med om andre er mutanter og indberette det eller tage sagen i egen hånd.– Ønsker du at spille mutant med store synlige mutationer, kontakt først GM’erne og få en tilladelse.

ork-redigeret
Trolde
Trolde er store og dumme og forfærdeligt stærke. De lever i små grupper, men bliver i undertiden indfanget orker og gobliner, og anvendt i krig. De er beskidte og lugter. De kan være meget høje og tynde, men også store og tykke. De er markant klogere end en gennemsnitlig sten, men ret meget mere bliver det så heller ikke til.
De kan let forveksles med orker. De er typisk grønne eller grøn-blå i huden. De er dog noget større end de fleste orker, og ofte spinklere. De bærer ingen rustning og kun simple, men store, våben. – Ønsker du at spille denne race, kontakt først GM’erne og få en tilladelse.

Ogre
Ogres er store og grimme. Ogres kaldes i indimellem også for Riser. De elsker at kæmpe og spise, og har en forfærdelige appetit. Nogle gange bliver de hyret af de Kejserlige hære til at kæmpe for dem, eller til at agere livvagt for vigtige personer. En ogre er typisk et godt stykke over 2 meter høj.
De kan kendes på deres enorme maver og glubende appetit. Huden ligner menneskes, men er ofte fyldt af busket hår og vorter. – Ønsker du at spille denne race, kontakt først GM’erne og få en tilladelse.

Bæstmænd
Bæstmænd finder man også i skovene, men de er langt mere frygtet end orker og gobliner. Bæstmænd er ligeså store som mennesker, men har taget udseende som dyr, typisk har de klove i stedet for fødder og horn på hovedet, men mutationer meget almindelige og de kan se ud på mange forskellige måder. Det siges at bæstmændene tager form efter de uhyggelige skabninger, der findes i historierne i de egne, de huserer – men mon ikke historierne i virkeligheden tager form efter bæstmændene?
Fælles for dem er, at de alle tilbeder De Unævnelige. De lever i grupper i skovene, hvor de overfalder og dræber mennesker. De kan kendes på at de typisk er brune i huden. Derudover har en del af dem horn. – Ønsker du at spille denne race, kontakt først GM’erne og få en tilladelse.

Rottemænd .
Rottemænd er en race af bæstmænd, og som man kan høre i navnet er det en blanding af rotter og mænd. De bevæger sig i grupper og ses aldrig alene. De er ikke glade for at gøre det hårde arbejde selv. De bor i tunneler de graver i jorden. De er ikke glad for at bevæge sig om dagen over jorden.
De er formodet udryddet for lang tid siden, men der har været flere tegn på at det ikke var tilfældet i nyere tid. De kan kendes på deres rottelignende ansigter og foroverbøjede gang. – Ønsker du at spille denne race, kontakt først GM’erne og få en tilladelse

Gengangere
Gengangere er et menneske som er rejst fra de døde af en nekromantiker, de kan ikke tænke selv og er meget sløve og langsomme. De kaldes også indmellem for udøde, men genganger er den korrekte betegnelse. Hvor der er gengangere er der også nekromantikere, eller dødebesværgere som de nogle gange kaldes, og man bør ikke hvile førend man har fundet den dødebesværger, der har skabt gengangerne.
Gengangere er enormt svære at slå ihjel, men fordi de er langsomme i deres bevægelser er de som regel meget dårlige til at slås, og det er således relativt let at overmande dem.
De kan kendes på deres blege hud med indsunkne, mørke øjne, deres langsomme bevægelser og deres umenneskelige lyde. – Ønsker du at spille dette, kontakt først GM’erne og få en tilladelse.

Comments are closed