Bestiariet

Bestiariet

En oversigt over de racer og væsner, der bebor og hjemsøger verden.


Spilbare racer – De folk du kan møde i byerne

Følgende racer er til stede i verden og kan frit spilles som karakterer.
De lever i og omkring byerne, arbejder, kæmper, elsker og overlever i det civiliserede samfund.


Mennesker

Menneskene er alsidige, målrettede og tilpasningsdygtige. De bygger hurtigt, tænker stort og kæmper for deres overbevisninger – hvad end det er guld, guder eller ære.


Dværge

Dværgene er lave og kraftigt byggede, kendt for deres ukuelige stolthed og mesterlige håndværk. De værner om ære, tradition og stærke skæg. De kan blive meget gamle og tager fornærmelser særdeles alvorligt.
Ønsker du at spille denne race, kontakt først GM’erne og bliv hjulpet i gang.

Favne

Favnerne – også kaldet satyrer – er halvt menneske, halvt dyr. De har horn i panden, klovede ben og går oftest rundt med pelsklædte bukser eller blot ben dækket af naturlig pels. De lever tæt på naturens rytmer og elsker musik, fest og frie tanker.
Bag deres grin gemmer sig dog instinkter, dyb magi og en stærk tilknytning til skovens ånder.

Faunari – Naturens Børn

Endnu mere sjældne end faven er faunari – naturbundne væsner med dyriske træk og en vild sjæl.

Faunarifolkene er halvt dyr, halvt menneske – og helt ét med den levende verden. De fødes med træk fra skovens og steppernes væsner: horn som en ged, ører som en ræv, hale som en ulv eller pelsstriber over kinden som en stor kat. Intet to faunari er helt ens, men de deler alle en særlig forbindelse til naturens rytmer og vildskab.

Hvor andre racer bygger byer og mure, lever faunari i pagt med skov, eng og fjeld. Deres sanser er skarpere, deres reflekser hurtigere, og deres instinkt stærkere end noget menneskes. Men deres vildskab har også en pris – faunari har ry for at være ustyrlige, stolte og svære at tøjle. Nogle ser dem som noble beskyttere af det gamle og vilde. Andre som primitive væsner, drevet af drifter og luner.

I faunariblodet flyder ældgamle kræfter – drømme om en verden før civilisationens kæder, hvor jagt og frihed var alt. Mange faunari føler sig kaldet til at vandre, kæmpe eller værne om det, som ikke kan tale for sig selv.

De tilhører ikke nogen race. De tilhører jorden.


Halvelvere (Tyndblodselvere)

Elverne har vores folk ikke set i generationer, men halvblodselvere ses stadig i bybilledet. De lever integreret med menneskene, men bærer stolt den magiske kraft i deres blod. Deres udstråling, ynde og lange levetid gør dem ofte til respekterede – eller frygtede – medlemmer af samfundet.


Elvere

NB: Fuldblodselvere er på nuværende tidspunkt ikke en spilbar race. Kontakt spilledelsen hvis du ønsker at spille én.

Der findes tre kendte slags elvere: skovelvere, højelvere og mørkelvere. Fælles for dem er en indgroet overbevisning om egen overlegenhed – de anser arbejde for trivielt og andre racer for underlegne. Elvere er spinkle og yndefulde, ofte med usædvanlige hårfarver og sminkede ansigter.

Højelvere

Levende i byer af guld og lys, betragter højelverne sig selv som de ædleste iblandt elverne. De arbejder sjældent, er godhjertede men ekstremt arrogante, og ses sjældent uden for deres egne riger.

Skovelvere

Skovelverne bor i Den Gamle Verdens skove og beskytter deres hjem med dødelig alvor. De er lidt mindre arrogante end deres højelviske slægtninge, men stadig tilbageholdende og reserverede.

Mørkelvere

Udskudte fra højelvernes rige efter en stor krig. Mørkelverne bærer et dybt had til alle racer – især deres egne. De bor i Den Nye Verden og deres tilstedeværelse i den gamle varsler næsten altid ulykke.

Mørkelvere er grå, mørke lilla, eller mørkeblå i huden.


Tieflings

Tieflings bærer arven fra noget andet – noget mørkere – i deres blod. De er ofte født med horn, hale, skæl eller andre mærkelige træk, og deres hudfarve kan komme i alle regnbuens nuancer.
De bliver ofte mødt med mistro, men de fleste tieflings forsøger blot at finde deres plads i verden. De er formet af kampen mod fordomme – og stærkere for det.


Monstre og kaosvæsner – Spilbare som NPC’er med rammer

Skoven og den vilde verden udenfor byerne vrimler med farer. Her lever væsner skabt af kaos, forbandelse og gammel magi. Vi elsker spillere, der vil bringe kaos til verden – men vær opmærksom på: disse væsner er som udgangspunkt NPC-spil eller kræver særlig spilledelsesaftale.
Ønsker du at spille kaos, skal det ske i samarbejde med GM’er og inden for rammer og arbejdsopgaver.


Corpseaters

Når døden falder tungt over landet, og gravene fyldes hurtigere end jorden kan tage imod, begynder jorden at vriste sig selv løs. Ud kravler corpseaters – forvredne, glubske væsner skabt af rådnende magi og uransagelig sult. De lever af dødt kød, men angriber levende når gravene bliver tomme. De er ikke udøde. De er noget værre.


Orker

Store, grøn- eller sortskindede og fyldt med rå styrke. Orker lever i skovene i store klaner under høvdinge. Deres oprindelse er ukendt – måske gror de som svampe i kaosfyldt spagnum? Farlige og voldsomme, men i visse tilfælde forhandlingsvillige.


Gobliner

Mindre og snedigere end orkerne, men langt fra kloge. Gobliner er ondskabsfulde og manipulerende væsner, der gerne udnytter andre til deres egne formål. De bevæger sig ofte i flok og er sjældent alene.


Bæstmænd

Halvt dyr, halvt menneske – og helt kaotiske. Bæstmænd er brutale, hornede væsner med klove og muterede kroppe. De dyrker De Unævnelige og lever i flokke, der hærger alt de støder på. De er frygtede og hadede af alle civiliserede folk.


Rottemænd

En særlig underart af bæstmænd – humanoide væsner med rotteansigter og lange haler. De bor i tunneller under jorden og ses sjældent i dagslys. Officielt udryddet, men rygterne siger noget andet.


Trolde

Trolde er store, stinkende og ekstremt stærke. De bruges som kanonføde af orker og gobliner og er kendetegnet ved deres størrelse, primitive våben og meget begrænsede intelligens. De er dog ikke helt uden list – især hvis man undervurderer dem.


Mutanter

Mutationer opstår ofte blandt mennesker og kan variere fra små mærker til groteske fysiske forvandlinger. De er frygtede og ofte jaget. Enhver mistanke om mutation skal tages alvorligt – og håndteres med det samme.

Hvis du muterer, har du nok fortjent det. Spillederne fortæller dig hvorfor og hvordan det sker.


Gengangere

Skabt af nekromantikere som lydige, udøde tjenere. Gengangere er langsomme, men svære at dræbe. De vandrer rastløst, og hvor de ses, lurer en dødens troldmand i nærheden.

Comments are closed.